СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ВІЛ-ІНФІКОВАНИХ ДІТЕЙ В СУЧАСНИХ УКРАЇНСЬКИХ РЕАЛІЯХ

Автор(и)

  • К. А. Абрамова Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20535/2308-5053.2013.4(20).32127

Ключові слова:

ВІЛ-інфекція, допомога, профілактика, соціально-психологічна адаптація, соціалізація

Анотація

У статті розглядаються основні соціально-психологічні особливості ВІЛ-інфікованих дітей, виділено загальні психологічні механізми реакції дитячого організму на дану недугу і шляхи їх перебігу. Описано результати моніторингового дослідження  рівня соціалізації  ВІЛ-інфікованих дітей віком 12-14 років, що навчаються у загальноосвітніх закладах і встановлено, що ВІЛ-інфіковані діти потребують в першу чергу соціально-педагогічної підтримки та супроводу сімей у яких вони виховуються.

Біографія автора

К. А. Абрамова, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

аспірантка кафедри загальної та соціальної педагогіки

Посилання

ВІЛ-інфіковані діти: медичний догляд, психологічна підтримка, соціальний супровід, правовий захист / Авт.: Котова Н. В., Старець О. О., Олена П. П., Леончук Н. В., Панфілова О. М., Бордуніс Т. А., Дубініна І. М., Булах Л. В. – К.: ТОВ „К.І.С.ˮ, 2010 – 176с.

Догляд і підтримка дітей з ВІЛ-інфекцією: навчальний посібник для персоналу дитячих установ, батьків, опікунів, соціальних працівник та інших осіб, що доглядають за інфікованими дітьми / Авт.: Аряєв М.Л., Котова Н.В., Старець О.О., Карпенко О.І., Рябова М.В., Пєша І.В. Пурік О.П., Леончук Н.В. – К.: Кобза, 2003. -186 с.

Методичні рекомендації з узагальнення досвіду соціального супроводу та підтримки сімей, які виховують ВІЛ-інфіковану дитину. – К.: Дитячий фонд ООН в Україні (ЮНІСЕФ), Український інститут соціальних досліджень, 2005. – 63 с.

Соціально-психологічна робота з ВІЛ-позитивними дітьми та їх сім’ями: процес розкриття ВІЛ-статусу дитині: Методичний посібник / Заг. ред. канд. пед. наук Н.Ф. Романової. – К.:Інжиніринг, 2009. – 148 с.

Larry К. Children and Adolescents Living with HIV and AIDS: A Review / К. Larry [et al.] // Journal of Child Psychology and Psychiatry. – 2000. – 41 №1. – Р. 81-96

Lester Patricia. When the Time Comes To Talk About HIV: Factors Associated With Diagnostic Disclosure and Emotional Distress in HIV-Infected Children / P. Lester [et al.] // JAIDS Journal of Acquired Immune Deficiency Syndromes. - 2002., Philadelphia, 31: 309–317.

Wiener Lori Ph.D. The HIV-infected child: Parental Responses and Psychosocial Implications / L.Wiener Ph.D. [et al.] // American Journal of Orthopsychiatry. – 1994. – 64 №3 . – Р.485-492.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Соціальна робота