РОЛЬ ВІЗУАЛЬНОГО ІМІДЖУ ПОЛІТИЧНОГО ЛІДЕРА В ДЕМОКРАТИЧНОМУ СУСПІЛЬСТВІ
DOI:
https://doi.org/10.20535/2308-5053.2023.2(58).285597Ключові слова:
імідж, політик, політичний лідер, політичний імідж, візуальний імідж політичного лідера, демократичне суспільствоАнотація
У статті досліджується вплив візуального іміджу політичних лідерів, зокрема їх зовнішнього вигляду та стилю одягу, на сприйняття громадськістю. Візуальний імідж політичного лідера – це комплексна система вражень, які він створює за допомогою свого зовнішнього вигляду, одягу та манери поведінки. Він є одним з джерел у формуванні авторитету та популярності політичних лідерів. На основі емпіричних вітчизняних та зарубіжних досліджень проведено комплексний порівняльний аналіз вищих посадових осіб і політичних лідерів провідних країн світу та України з точки зору формування зовнішнього іміджу та його сприйняття потенційними виборцями. Наведено приклади зміни візуального іміджу політичними лідерами у контексті їхнього сприйняття цільовою аудиторією та електоратом загалом. Зроблено акцент на тому, що крім ключового аспекту візуального іміджу політичного лідера як зовнішність (фізичні риси, одяг тощо), важливими його складниками також є комунікабельність, медіа-присутність та стиль життя. Зовнішність є важливим фактором у створенні першого враження на людей. Одяг відображає стиль та ідеологію політичного лідера, що може підсилювати його образ. Комунікабельність є ключовим фактором у взаємодії з громадськістю та ЗМІ, що дозволяє політикам і політичним лідерам залучати увагу до своїх ідей та поглядів. Медіа-присутність формує візуальний імідж, оскільки ЗМІ забезпечують широку аудиторію та можуть суттєво впливати на сприйняття політичного лідера громадськістю. На основі аналізу підкреслено, що у демократичному суспільстві у рамках чесної політичної конкуренції, візуальний імідж у цілому, а також окремі його складники можуть завдавати суттєвих коливань між позитивними та негативними показниками у політичному рейтингу. Зроблено висновок, що візуальний імідж грає важливу роль у формуванні популярності політичного лідера, є чинником формування його політичного бренду, який він використовує для передачі певних ідеологічних посилів та установок.
Посилання
Бебик В., Трач Н. Три Українські президенти. Віче. 2006. № 21/22. С. 21–23.
Вайєр A. Технологія створення політичного іміджу. Evropský politický a právní diskurz. 2018. Sv. 5, Vyd. 1. С. 176-180.
Милосердна І. М. Імідж політичного лідера як категорія PR-технології. Актуальні проблеми політики. 2019. Вип. 64. С. 118–133.
Пірог І. І., Ізотова Л. І. Метафора як засіб створення іміджу політичного лідера у німецькому медіа-дискурсі. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія: Іноземна філологія. Методика викладання іноземних мов. 2018. Вип. 88. С. 35-42.
Президент з народом: що носить Зеленський під час війни? УНІАН. 2022. URL: https://www.unian.ua/politics/shcho-nosit-volodimir-zelenskiy-pid-chas-viyni-stil-y-odyag-zelenskogo-foto-noviniukrajina-11778225.html (дата звернення: 12.05.2023).
Lilleker D. G., Veneti A., Jackson D. Introduction: Visual Political Communication. Visual Political Communication / Veneti A., Jackson D., Lilleker D.G. (eds). 2019. Palgrave Macmillan. P. 1–13.
Lilleker D. G. The Power of Visual Political Communication: Pictorial Politics through the Lens of Communication Psychology. Visual Political Communication / Veneti A., Jackson D., Lilleker D. G. (eds). 2019. Palgrave Macmillan. P. 37-51.
Lindholm J., Carlson T., Högväg J. See Me, Like Me! Exploring Viewers’ Visual Attention to and Trait Perceptions of Party Leaders on Instagram. The International Journal of Press/Politics. 2021. Vol. 26, № 1. P. 167–187.
Obama Approval Ratings Steady, Personal Image Remains Positive. 2009. URL: https://www.pewresearch.org/politics/2009/09/17/obama-approval-ratings-steady-personal-image-remainspositive/ (дата звернення: 20.02.2023)
Rebranding Ed Miliband. The Guardian. 2014. URL: https://www.theguardian.com/politics/2014/apr/02/rebranding-ed-miliband-broadcast-guru (дата звернення: 02.04.2023).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.