ІНФОРМАЦІЙНИЙ ПОТЕНЦІАЛ РЕКЛАМИ РОБОЧИХ ПРОФЕСІЙ В ІНТЕРНЕТІ

Автор(и)

  • Н. М. Цимбалюк Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Україна
  • І. І. Семічасна HUB 4,0, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20535/2308-5053.2019.4(44).199358

Ключові слова:

соціальна реклама, інтернет-реклама, інформаційний потенціал, інформаційні повідомлення, робочі професії

Анотація

У статті наводяться результати дослідження процесу рекламування робочих професій в Інтернеті. Особливу увагу приділено аналізу інформаційного потенціалу інтернет-повідомлень, які виступають засобами залучення молоді до робочих професій.

Досліджено ефективність інформаційних повідомлень щодо робочих професій в Інтернеті, виявлено особливості сучасних рекламних практик Результати дослідження свідчать про активне використання Інтернету під час вибору молоддю міста Києва робочих професій. Інтернет залишається для молоді провідним джерелом інформації.

Визначено, що рівень повноти інформаційних інтернет-повідомлень, розміщених на сайтах освітніх закладів і на сайтах працевлаштування, залишається посереднім, що вказує на недостатнє усвідомлення важливості даного способу рекламування суб’єктами інформації.

У процесі дослідження виокремлено й оцінено чинники, що впливають на вибір майбутньої робочої професії. На думку респондентів, найбільш суттєвими з них виявилися такі: рівень заробітної плати, можливість професійного розвитку, можливість самореалізації, можливість кар’єрного зростання, відповідність професії рівню знань і вмінь, затребуваність професії за кордном. У результаті статистичного аналізу зафіксовано невідповідність пропозицій роботодавців і очікувань молодих працівників, які шукають роботу.

Виявлено, що реклама працевлаштування за кордоном сприяє негативній тенденції на ринку праці, значним втратам молодих фахівців, підготовлених коштом професійно-технічних закладів освіти України.

Низька ефективність інформаційних повідомлень в Інтернеті спричинена зосередженням на текстовій рекламі, небажанням рекламодавців застосовувати нові, привабливі для молоді інформаційні технології, види та форми рекламних повідомлень; відсутністю уваги до суджень споживачів щодо елементів ефективної реклами (оригінальність, яскравість, зміст, дизайн тощо).

Отримані результати можуть бути використані у створенні сучасних методик ефективної інтернет-реклами робочих професій, посилення її позицій в Інтернеті.

Біографії авторів

Н. М. Цимбалюк, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

доктор соціологічних наук, професор, професор кафедри соціальних структур та соціальних відносин

І. І. Семічасна, HUB 4,0

менеджер із зв’язків із громадськістю

Посилання

Бахтін М. Організаційно-технічні аспекти підготовки сучасних робітничих кадрів: історія і сучасність. URL: http://www.filosof.com.ua/jornel/M_59/Bahtin.pdf.

Гнибіденко І. Трудовий потенціал промисловості – основа економічної безпеки України. Проблема ефективного використання та професійно-технічної підготовки кадрів промислового сектора економіки України : доповіді Міжнародної науково-практичної конференції, м. Київ, 28–29 листопада 2007 р. : у 2-х т. Київ : РВПС України, 2008. Т. 1. С. 32–40.

Капченко Р. Інновації у професійному навчанні – засіб формування робітничих кадрів для матері-ально-виробничої сфери/ URL: http://www.nbuv.gov.ua/portal/natural.

Орлова А. Стимулювання розвитку системи професійного навчання робітничих кадрів в Україні. Ефективна економіка. 2012. No 11. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/index. php?operation=1&iid=1572.

Почепцов Г. Коммуникативные технологии ХХ века. Москва : Релф-бук ; Киев : Ваклер, 2001. 352 с.

Уэллс У., Мориарти С., Бернет Дж. Реклама: принципы и практика. Санкт-Петербург : Питер, 2008. 797 с.

Career Commitment in STEM : A Moderated Mediation Model of Inducements, Expected Contributions, and Organizational Commitment / H. Cai et al. 2017. URL: https://doi.org/10.1177/1069072717695586.

Gallie D. Research on Work Values in a Changing Economic andт and Social Context. 2019. URL: https://journals.sagepub.com.

Reynolds T., Phillips J. The Strata Model Predicting Advertising Effectiveness. 2019. URL: http://www.journalofadvertisingresearch.com.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-11-04

Номер

Розділ

Соціологія