Методи та форми впливу на громадську думку у сучасному українському суспільстві
DOI:
https://doi.org/10.20535/2308-5053.2014.2(22).119066Ключові слова:
громадська думка, формування громадської думки, маніпуляція, пропагандаАнотація
У статті проаналізовано процес цілеспрямованого формування громадської думки. Теоретичною основою дослідження даної проблематики виступають праці П. Лазарсфельда, Б.Берельсона, Г. Годе, У. Ліпмана, М. МакКобса, Д. Шоу, Г.Лассуелла, Е. Ноель-Нойман. Визначено основні форми впливу на громадську думку, зокрема методи маніпуляції та пропаганди, що використовуються, у тому числі ЗМІ, у сучасному українському суспільстві.
Посилання
Кара-Мурза С. Манипуляция сознанием [Електронний ресурс] / C. Кара-Мурза //
Режим доступу : http://www.probib.narod.ru/social/karam/kara_soz/index.html Кара-Мурза С.
Манипуляция сознанием/ С. Кара-Мурза. – М., 2000. – С. 11.
Липпман У. Общественное мнение / У. Липпман; пер. с англ. Т. В. Барчунова, под
ред. К. А. Левинсон, К. В. Петренко. – М.: Институт Фонда «Общественное мнение», 2004. –
с
Ноэль-Нойман Э. Общественное мнение. Открытие спирали молчания / Э. Ноэль-
Нойман / Пер. с нем Общ. ред.. и предисл. Мансурова Н.С. – М.: Прогресс-Академия, Весь
Мир,1996. – 352 с.
Осовський В. Л. Громадська думка: спроби соціологічної інтерпретації / В. Л.
Осовський. – К. : Інститут соціології НАНУ, 1999. – 299 с.
Рибій А.Я.Структура й типи політичної пропаганди [Електронний ресурс]. – Режим
доступу: http://www.rusnauka.com/6_PNI_2014/Politologia/2_159950.doc.htm
Сідак В. С. Диверсифікація суспільної свідомості – як загроза інформаційній безпеці
держави та її нейтралізація В.С. Сідак // Електронне наукове фахове видання "Ефективна
економіка" http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=2219
Сірий Є.В. Соціологія: загальна теорія та методологія, історія розвитку, спеціальні та
галузеві теорії. К.:Атіка.¬- 2010.
Танчин І. З. Соціологія : Навч. посіб. / І. З. Танчин. - 2-е вид., переробл. і доповн. - К. :
Знання, 2007. - 351 c.
Чадюк О.М. Пропаганда ідей та сучасне українське міфотворення // Український
соціум / Власюк О. С., Крисаченко В. С., Степико М. Т. та ін. / За ред. В. С. Крисаченка. - К.:
Знання України, 2005. - С. 734-749
Яковлева М. Г. Опубликование социологической информации как фактор влияния на
электоральное поведение граждан М.Г. Яковлева //Исторические, философские,
политические и юридические науки, культурология и искусствоведение. Вопросы теории и
практики Тамбов: Грамота, 2014. № 4 (42): в 2-х ч. Ч. II. C. 209-215.
Cohen B.C. The Press and the Foreign Policy. — Princeton, NJ:Princeton University, 1963.
Lazarsfeld P. The People‘s Choice. How the Voter Makes up His Mind in a Presiden-tial
Campaign [text] / P. Lazarsfeld, B. Berelson, H. Gaudet. – N.Y.: Columbia University Press, 1968.
– 187 р.
McCombs M.E., Shaw D.L. The agenda setting function of mass media // Public Opinion
Quarterly. — 1972. — Vol. 36. — P. 176-187.
Schenk M. Soziale Netzwerke und Kommunikation. — Tübingen, 1984.