ЗМІНА СПОСОБІВ ВЗАЄМОДІЇ БІЗНЕСУ ТА СУСПІЛЬСТВА В УМОВАХ РОСІЙСЬКО-УКРАЇНСЬКОЇ ВІЙНИ

Автор(и)

  • А. В. Багінський Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна
  • Д. О. Куцеренко Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна
  • О. Ю. Шелест Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна

DOI:

https://doi.org/10.20535/2308-5053.2023.4(60).296946

Ключові слова:

український бізнес, російсько-українська війна, кризові ситуації, соціальна відповідальність бізнесу, взаємодія бізнесу та суспільства, єдність під час війни

Анотація

У статті досліджується нові тенденції у взаємодіях бізнесу та суспільства з моменту початку російсько-української війни. Починаючи з 24-го лютого 2022-го року важливою та новою складовою взаємодії бізнесу та суспільства стало забезпечення потреб населення в умовах повномасштабного вторгнення (як власних працівників, так і просто громадян, які потребували допомоги – друзі, сусіди, незнайомці, ВПО, члени ТРО, воїни ЗСУ). Кількісна і якісна оцінка суспільної думки свідчить про те, що у перші дні та місяці війни для компаній в основному були важливі питання безпеки працівників (а також членів їх родин) та бізнесу в цілому, допомога при переїзді (relocate). В наступні місяці фокус був більше спрямований на збереження робочих місць, стабільне працевлаштування та матеріальне забезпечення, турбота про психічне здоров’я, пошук нових можливостей і рішень для організації роботи в умовах масових відключень електроенергії та інтернету. У статті наведено численні приклади ініціатив, які організовував малий, середній та великий бізнес як самостійно, так і в співпраці з урядом, як-от унікальний Каталог внеску бізнесу в Перемогу в російсько-українській війні, мобільний застосунок «Повітряна тривога», пункти обігріву і зарядки гаджетів по всій країні під час blackout зимою 2022–2023 років. Дослідження і соціологічні опитування, проведені у травні 2023-го року свідчать, що має місце ріст єдності, соціальної близькості, віднесення себе до культурної традиції України в різних регіонах нашої країни.

Посилання

Єдність під час війни: результати соціологічного дослідження. LB.ua. URL: https://lb.ua/blog/cedos/561919_iednist_pid_chas_viyni_rezultati.html (дата звернення: 15.11.2023).

Рівень стійкості та згуртованості громадян України (за результатами соціологічних досліджень). Національний інститут стратегічних досліджень. URL: https://niss.gov.ua/news/statti/riven-stiykostita-zhurtovanosti-hromadyan-ukrayiny-za-rezultatamy-sotsiolohichnykh (дата звернення: 10.10.2023).

How the war in Ukraine is impacting the advertising industry | BidMind. URL: https://www.bidmind.com/post/how-the-war-in-ukraine-is-impacting-the-advertising-industry (date of access: 01.11.2023).

CASES. Маркетинг воєнного часу: як змінилася поведінка споживачів під час війни? Чи потрібний бренд у воєнний час? Як має змінитися підхід до маркетингу? – дослідження Havas Village Ukraine. CASES. URL: https://cases.media/article/marketing-voyennogo-chasu-doslidzhennya-havasvillage-ukraine (дата звернення: 15.10.2023).

Червоні лінії в комунікаціях брендів під час війни. Worldwide online and smartphone surveys Gradus. URL: https://gradus.app/uk/open-reports/red-lines-brand-communications-during-war/ (дата звернення: 21.11.2023).

Український бізнес і війна: унікальний каталог від CSR Ukraine. Дія.Бізнес – Головна сторінка. URL: https://business.diia.gov.ua/cases/iniciativi/ukrainskij-biznes-i-vijna-unikalnij-katalog-vid-csr-ukraine(дата звернення: 12.11.2023).

Куди відбувається релокейт ІТ-компаній з України – дослідження. Український соціологічний портал. URL: https://usp-ltd.org/kudy-vidbuvaietsia-relokejt-it-kompanij-z-ukrainy-doslidzhennia/ (дата звернення: 19.10.2023).

Життя у темряві: як бізнес виживає у часи постійних відключень світла та інтернету. УНІАН. URL: https://www.unian.ua/economics/finance/zhittya-u-temryavi-yak-biznes-vizhivaye-u-chasi-postiynihvidklyuchen-svitla-ta-internetu-12045351.html (дата звернення: 29.10.2023).

Моісєєв В. Що та хто може допомогти бізнесу під час відключень електроенергії. The Page. URL: https://thepage.ua/ua/economy/dopomoga-biznesu-pri-vidklyuchennya-elektroenergiyi-i-skilki-vinvtrachaye (дата звернення: 26.11.2023).

Поділись світлом: як українці підтримують одне одного під час блекаутів. Рубрика. URL: https://rubryka.com/article/blackout-ukrainians-support-solutions/ (дата звернення: 01.11.2023).

Як міграційні процеси впливають на бізнес? Gradus. URL: https://gradus.app/ru/open-reports/howdo-migration-processes-affect-business/ (дата звернення: 23.09.2023).

«Відповідальна поведінка бізнесу в часи війни в Україні дослідження контексту»: Звіт UNDP. URL: https://www.undp.org/uk/ukraine/publications/vidpovidalna-povedinka-biznesu-v-chasy-viyny-vukrayini-doslidzhennya-kontekstu (дата звернення: 13.11.2023).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-01-18

Номер

Розділ

Соціологія