О балансе фундаментальной и прикладной подготовки в инженерном образовании как о факторе инновационного развития

Автор(и)

  • С. В. Костюкевич The Academy of Sciences of Belarus, the Institute of Sociology, Білорусь
  • И. В. Котляров Институт социологии НАН Беларуси, Білорусь
  • Н. И Яковлева Институт социологии НАН Беларусологии НАН Беларус, Білорусь

DOI:

https://doi.org/10.20535/2308-5053.2015.1/2(25/26).60854

Ключові слова:

теоретична підготовка, практична підготовка, сучасна західна інноваційна стратегія

Анотація

У статті досліджується дисбаланс між теоретичною і практичною підготовкою в технічних університетах Росії i Білорусі. Автори припустили, що даний дисбаланс міг бути слідством різких змін в структурі навчального плану, які могли статися у другій половині 20 століття. Порівняльний аналіз навчального плану 1958-59 рр. з навчальним планом 2011-12 рр. підтвердив гіпотезу авторів. З огляду на той факт, що в СРСР і в сучасній Росії і в Білорусі, навчальні плани технічних вузів були і залишаються стандартизованими (вузи використовують типовий навчальний план), є підстави вважати, що технічні університети обох країн мають величезну диспропорцію на користь теорії в їх навчальних планах. Автори вважають, що дана диспропорція повинна бути усунена, в іншому випадку, вона буде перешкоджати інноваційному творчості студентів-інженерів і технологічного розвитку обох країн.

Біографії авторів

С. В. Костюкевич, The Academy of Sciences of Belarus, the Institute of Sociology

к. социолог. н., с. н. с., Институт социологии НАН Беларуси

И. В. Котляров, Институт социологии НАН Беларуси

д. социолог. н., проф., директор института, Институт социологии НАН Беларуси

Н. И Яковлева, Институт социологии НАН Беларусологии НАН Беларус

аспирантка, Институт социологии НАН Беларус

Посилання

Шаттенберг С. Инженеры Сталина. Жизнь между техникой и террором в 1930-е годы. — М., Российская политическая энциклопедия (РОССПЭН), 2011. Перевод с немецкого В.А. Брун-Цехового, Л.Ю. Пантиной. Режим доступа: http://www.rulit.me/books/inzhenery-stalina-zhizn-mezhdu-tehnikoj-i-terrorom-v-1930-e-gody-read-304681-1.html

Тимошенко С.П. Инженерное образование в России. - ПРОИЗВОДСТВЕННО-ИЗДАТЕЛЬСКИЙ КОМБИНАТ ВИНИТИ, Люберцы, 1997. Перевод с английского В.И.Иванова-Дятлова. Режим доступа: http://www.emomi.com/download/timoshenko_obrasovanie/

Инженерное образование сегодня: проблемы и тенденции. Интервью президента МГТУ им. Н.Э. Баумана, академика РАН И.Б. Федорова главному редактору журнала «Alma mater» (Вестник высшей школы) Л.Г. Тюриной. Режим доступа: http://www.almavest.ru/ru/favorite/2012/04/26/299/

Взаимосвязь науки, высшего образования и производства в условиях ускорения научно-технического прогресса (Материалы «Круглого стола») // Вопросы философии. – 1986. - № 1. - С. 95-110.

О внешнем и внутреннем или о судьбах реформ в высшей школе (беседа с первым заместителем министра общего и профессионального образования РФ, профессором В. Шадриковы, 1998 г.) // Alma mater - № 8 – 2004 – с. 13-18.

Белоцерковский О. О Физтехе, о времени и чуть-чуть о себе // Alma mater , № 9, 2005, с. 31 - 35

Madgett Paul, Belanger Charles H. and Mount Joan. Clusters, Innovation and Tertiary Education / Madgett Paul, Belanger Charles H. and Mount Joan//Tertiary Education and Management. – 2005. - Volume 11, Number 4. - Page 337-354.

Klochikhin, Evgeny A. Nanotechnology policy in Russia: Can an emerging technology push a country onto a new development trajectory? DRUID Society Conference 2011. Copenhagen Business School, Denmark, June, 2011. Retrieved:htp://druid8.sit.aau.dk/accjapers/abvkymhe8gq4y0fk914pogy66843.pdf (accessed 25 April, 2013).

Sachi Hatakenaka. University-Industry Partnerships Reconsidered: MIT, Cambridge, and Tokyo // International Higher Education. The Boston College Center for International Higher Education. Number 39. Spring 2005. Page 14-17.

Engineering Research in Irish Economic Development. The Paper prepared by a Taskforce of the Irish Academy of Engineering. December 2010. Irish Academy of Engineering: 22 Clyde Road, Ballsbridge, Dublin 4. T: +353 1 665 1337. E: Access: academy@engineersireland.ie.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-10-05

Номер

Розділ

Соціологія