ПОЛІТИЧНІ ЕЛІТИ УКРАЇНИ ЯК ПОСЕРЕДНИКИ МІЖ БІЗНЕСОМ ТА ДЕРЖАВНОЮ ВЛАДОЮ

Автор(и)

  • О. М. Назарчук Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20535/2308-5053.2024.4(64).322731

Ключові слова:

корпоративне лобіювання, владні структури, економічний вплив, суспільно- політичні відносини, політичний маркетинг, політичні еліти.

Анотація

Вивчення політичної еліти України перебуває на перетині кількох важливих дискусій у політології. Основні дискусії стосуються питання завершеності чи незавершеності процесу інституціоналізації української політичної еліти, механізмів її рекрутування та характеру структуризації цієї еліти. Ці аспекти є ключовими у формуванні політичної еліти, оскільки від їх розвитку залежать стабільність та ефективність політичної системи України. Тому головним аспектом дослідження є аналіз інституціоналізації вітчизняної політичної еліти, її рекрутування та структуризації, а також взаємодії між державою та бізнесом у контексті сучасних реформ. Для досягнення цієї мети використовувалися методи спостереження, узагальнення, синтез та аналіз з огляду на досвід українських і зарубіжних дослідників. Виявлено, що головною метою будь-якого суспільства є забезпечення високого рівня та якості життя його громадян. Важливу роль у цьому процесі відіграє держава, яка постійно бере участь у різних сферах суспільного життя та на різних рівнях. Проте саме бізнес як основа економічної системи відіграє ключову роль у наданні послуг населенню та допомагає державі виконувати свої зобов’язання перед громадянами. Дослідження показало, що в умовах сучасних реформ державного управління в Україні та розвитку ринкових відносин важливо досліджувати, як формується система державного управління і як розвиваються відносини між владою, бізнесом та суспільством. У статті наголошено, що бізнес не лише сприяє економічному розвитку, але й впливає на формування політики, соціальні зміни і забезпечення стабільності в країні. У цьому контексті важливо досліджувати, як ефективна взаємодія між державою і бізнесом може сприяти досягненню спільних цілей та покращенню добробуту суспільства. У результаті зроблено висновки про ефективність взаємозв’язків між державою та бізнесом, а також запропоновано заходи для їх вдосконалення, що становить практичну значимість дослідження для покращення співпраці між державними та бізнесовими структурами в Україні.

Посилання

Komarynets S. Improving the interaction of government and business in Ukraine. Eastern Europe: economy, business and management. 2024. No. 1(42). URL: https://doi.org/10.32782/easterneurope. 42–12 (date of access: 25.09.2024).

When Business and Politics Mix: Local Networks and Socio-political Transformations in Ukraine / H. Mazepus et al. East European Politics and Societies: and Cultures. 2020. P. 088832542090714. URL: https://doi.org/10.1177/0888325420907143 (date of access: 25.09.2024).

Бардах О. Європейські стандарти публічного управління взаємодією публічної влади та бізнесу. Аспекти публічного управління. 2022. Т. 10, № 4. С. 46–51. URL: https://doi.org/10.15421/152226 (дата звернення: 25.09.2024)

Курінько Р. Соціальна відповідальність бізнесу в Україні: проблеми прийняття та становлення. Науково-теоретичний альманах Грані. 2020. № 23(12). С. 38–46. URL: https://doi.org/10.15421/1720110 (дата звернення: 25.09.2024)

Huryk М. The political elite of modern Ukraine. Соціально-політичні комунікації як чинник консолідації та демократизації українського суспільства, 2021. P. 37. URL: http://dspace.wunu.edu.ua/bitstream/316497/46390/1/Huryk%2c%20Rudakevych.pdf (дата звернення: 25.09.2024)

Ukraine: 30 Years on the European Path/ Yu.Yakymenko et al. The Ukrainian Centre for Economic and Political Studies named after Olexander Razumkov. Kyiv, «Zapovit» Publishing House, 2021. 392 p.

Шевцов С. Філософія міжнародного космічного права: концептуальні горизонти проблемного поля. Науково-теоретичний альманах Грані. 2022. № 25(5). С. 47–52. URL: https://doi.org/10.15421/172260 (дата звернення: 25.09.2024)

Внучко С., Батрименко О., Ткач О., Каращук М., Волківський М. Моделі взаємодії бізнесу та влади в умовах євроінтеграційного курсу України. The Scientific Temper. 2023. №14 (03). С. 1039–1047. URL: https://scientifictemper.com/index.php/tst/article/view/768 (дата звернення: 25.09.2024)

Yaskov Y., Smiesova V. The market of international rating agencies and approaches to assessing the investment attractiveness of the country. Academic Review. 2023. Vol. 1, no. 58. P. 270–283. URL: https://doi.org/10.32342/2074-5354-2023-1-58-20 (date of access: 25.09.2024).

Lutsiv R., Moroz E., Orel Y., & Tsyplitska O. Analysis of smart economy development mechanisms and strategies: identification of trends and future forecast. Futurity Economics&Law. 2023. P. 114–132. URL: https://doi.org/10.57125/fel.2023.06.25.08 (date of access: 25.09.2024)

Лисянський П., Ястребова В. Вплив РФ на політичні процеси пострадянського простору через просування ідеології «Русского мира» та політичних агентів впливу (Грузія, Молдова, Україна). «Регіональні студії». 2022. Вип.31. С. 106–112. DOI: https://doi.org/10.32782/2663-6170/2022.31.20 (дата звернення: 25.09.2024)

Рейтерович І. В. Особливості предметного поля government relations. Державне управління: удосконалення та розвиток. 2019. № 1. URL: http://www.dy.nayka.com.ua/?op=1&z=1372 (дата звернення: 25.09.2024)

Магиляс Ю. Роль Government Relations у взаємодії публічної влади та бізнесу. Аспекти публічного управління. 2023. Т. 11, № 2. С. 74–80. URL: https://doi.org/10.15421/152321 (дата звернення: 25.09.2024).

Трофименко А. В. Плюралістичне та корпоративне лобіювання як способи взаємодії між державою та групами інтересів. Актуальні проблеми науки та освіти: зб. матеріалів XXV підсумкової наук.-практ. конф. викладачів МДУ, м. Київ, 10 лют. 2023 р. / за заг. ред. М.В. Трофименка. Київ: МДУ, 2023. С. 165–169.

Маркус І. Лобіювання: механізми співпраці держави та бізнесу. Публічне управління і адміністрування в Україні. 2023. Вип. 36. URL: https://pag-journal.iei.od.ua/archives/2023/36-2023/10.pdf. (дата звернення: 25.09.2024).

Про лобіювання: Закон України від 23.02.2024 № 3606-IX. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3606-20#Text (дата звернення: 25.09.2024).

Komarynets S. The Interaction Between Government and Business in Ukraine: Basics, Study the Example of Lviv and the Ways for Its Improvement. Traditional and innovative approaches in economics: theory, methodology, practice : Collective monograph. Riga, Latvia: Baltija Publishing, 2024. P. 171–194. URL: http://baltijapublishing.lv/omp/index.php/bp/catalog/view/446/12039/25169-1 (date of access: 25.09.2024).

Penkov S., Voloshyna M. Concept of individual’s constitutional freedom to conduct business in Ukraine. Baltic Journal of Economic Studies. 2021. Vol. 7, no. 1. P. 107–114. URL: https://doi.org/10.30525/2256-0742/2021-7-1-107-114 (date of access: 25.09.2024).

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-02-11

Номер

Розділ

Політологія