Відповідність цілей молодіжної стратегії єс на 2019–2027 роки глобальним цілям сталого розвитку (цср) на 2015–2030 роки в контексті сфер соціального впливу на суспільство і молодь
DOI:
https://doi.org/10.20535/2308-5053.2021.1(49).232630Ключові слова:
цілі сталого розвитку, Молодіжна стратегія ЄС, молодьАнотація
У статті розглядаються процеси ефективної модернізації суспільства та розвитку молодіжної політики в контексті збільшення сталості в межах досягнення 11 молодіжних цілей ЄС (МЦЄС) Молодіжної стратегії ЄС на 2019–2027 роки та 17 Цілей сталого розвитку (ЦСР) ООН. Зіставлення відбувається в контексті взаємодії молоді і суспільства на теренах Європи для задоволення потреб та вирішення проблем молоді, подолання соціально-економічної та демократичної ізоляції. Молодіжна стратегія ЄС на 2019–2027 роки спрямована на поліпшення співробітництва між політичними сферами, зокрема через молодіжного координатора ЄС; надання молоді права голосу у формуванні політики ЄС; контроль витрат ЄС на молодь; початок нового й більш інклюзивного молодіжного діалогу в ЄС; сприяння мобільності волонтерства та єдності; здійснення програми для молоді з метою поширення визнання неформального навчання; зміцнення зв’язку між молодіжною політикою ЄС і відповідними програмами ЄС. Проведено аналіз відповідності цілей сталого розвитку та молодіжних цілей ЄС. Цілі об’єднані за такими соціальними сферами впливу на суспільство і молодь. На мікрорівні виділено такі чотири сфери, як: здоров’я, гідна праця, якісна освіта, захист прав та гендерна рівність. На мезорівні виділено такі сфери: «Стале партнерство, підтримка та участь молоді» та «Мир та справедливість». На макрорівні можна виділити дві сфери: «Збереження екосистем» та «Інновації, інфраструктура». Досягаючи цілей у цих сферах, молодь впливає на збереження світу, створює собі майбутнє і також відчуває себе частиною сталої, якісної екосистеми. Інновації, якісна інфраструктура, задоволення потреб у здоров’ї, освіті, якісній праці та захисті прав надає молоді впевненості та надихає її на нові звершення.
Посилання
Досягнення цілей сталого розвитку та нова програма сталого розвитку 2030. URL: http://www.un.org.ua/ua/informatsiinyi-tsentr/news/3641-dosiahnennia-tsilei-rozvytku-tysiacholittia ta-nova-prohrama-staloho-rozvytku-2030.
Про глобальні цілі. URL: http://www.gproxx.com/http://sdg.org.ua/ua/pro-hlobalni-tsili.
Youthgoals. URL: https://youth-goals.eu/youthgoals.
Кутуєв П. Концепції розвитку та модернізації в соціологічному дискурсі: еволюція дослідницьких програм. К.: «Сталь», 2005. 500 с.
Кутуєв П.В. Трансформації модерну: інституції, ідеї, ідеології : монографія. Херсон: Видавничий дім «Гельветика», 2016. 516 с.
Кутуев П., Енин М., Костюкевич С. Вызовы успешному трудоустройству молодежи в кон тексте современной идеологии университетского образования. Идеология и политика. 2019. № 2 (13). С. 60–86.
Кастельс М. Информационная эпоха. Экономика, общество и культура / Пер. с англ. М.: ГУ ВШЭ, 2000. 608 с.
Тоффлер Э. Третья волна / Пер. С англ. М.: АСТ, 1999. 781 с.
Єнін М. Ідеологічні форми та ціннісні модифікації патріотизму української молоді (на основі ана лізу модерованих групових дискусій). Ідеологія та політика. 2018. № 2. С. 61–93.
Василець О., Єнін М. Патріотичне виховання української молоді: механізми раціоналізації. Youth in Central and Eastern Europe. Sociological Studies. 2017. № 2 (8). С. 87–100.
Yenin M. Higher education in Ukraine: current problems and probable social consequences of its reforming in the context of neoliberal transformation. Социология : теория, методы, маркетинг. 2016. № 1. С. 117–126.
Zielińska, M., Szaban D. On the way to post-materialism? Polish and Ukrainian students in terms of cultural change. Youth in Central and Eastern Europe. Sociological Studies. 2016. № 2 (6). P. 135–151.
Удосконалення шляхів розвитку людського капіталу як фактор підвищення мобілізаційного потенціалу України : Монографія. / За заг. ред. Чолій С.В., Перга Ю.М. Херсон: Видавничий дім «Гельветика», 2020. 196 с.