ФЕНОМЕН УЧАСТІ В КУЛЬТУРІ У ПОСТБУРДЬЄЗІАНСЬКИХ ДИСКУСІЯХ

Автор(и)

  • Л. Г. Скокова Інститут соціології НАН України, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20535/2308-5053.2017.3/4(35/36).152749

Ключові слова:

культурна партиципація, постбурдьєзіанські підходи, підхід культурної всеядності, множинні диспозиції і модальності смаку, прагматична соціологія аматорства

Анотація

Стаття присвячена особливостям бурдьєзіанських і постбурдьєзіанських підходів до вивчення культурної партиципації. Підхід всеїдності уможливлює на основі репрезентативних опитувань вирізняти сегменти участі в культурі, які відповідають логіці гомології соціальної і культурної стратифікації або гетерології останньої. Аналіз культурної партиципації у фокусі множинних диспозицій смаку, їх модальності дозволяє прояснити походження узгоджених і дисонансних культурних профілів у суспільстві (Б. Лаїр). Прагматичний підхід звертає увагу на взаємодію індивідів з матеріальними аспектами культурних продуктів, утворення реляційних зв’язків між людьми і non-human (А. Еньон). Порівняння бурдьєзіанських і постбурдьєзіанських словників і концепцій дає змогу надалі використовувати їх зміст для аналізу складних і динамічних реалій українського суспільства, оcобливостей культурної партиципації у різних соціальних групах.

Біографія автора

Л. Г. Скокова, Інститут соціології НАН України

кандидат соціологічних наук, доцент, старший науковий співробітник

Посилання

Костенко Н. У стані «emergency»: культурні ефекти // Соціологія: теорія, методи, маркетинг. 2016. No 24. С. 102–118.

Мінливості культури: соціологічні проекції [Н.Костенко, А.Ручка, Л.Скокова та ін.] / за ред Н.Костенко. К.: Ін-т соціології НАН України, 2015.

Ручка А. Культурний капітал та його реалізація в сучасному українському соціумі / А. Ручка, Л. Скокова // Вісник Маріупольського державного університету. Сер.: Філософія, культурологія, соціологія. 2012. Випуск 3. С. 114–122.

Смислова морфологія соціуму / За ред. Н.Костенко. К.: Ін-т соціології України, 2012.

Соціокультурні ідентичності та практики / За ред. А.Ручки. К.: Ін-т соціології НАН України, 2002.

Bennett T. Culture, Class, Distinction / [Tony Bennett, Mike Savage, Elizabeth Silva, Alan Warde, Modesto Gayo-Cal, David Wright]. N. Y.: Routledge, 2009.

Bourdieu P. Distinction: A social critique of the judgment of taste. Cambridge, MA: Harvard University Press, 1984 [1979].

Bourdieu P. The Field of Cultural Production: Essays on Art and Literature / P. Bourdieu. New York: Columbia University Press, 1993.

Bourdieu Р. The Rules of Art: Genesis and Structure of the Literary Field / Р. Bourdieu. Stanford CT: Stanford University Press, 1996 [1992].

Hennion A. Pragmatics of Taste /Antoine Hennion // Mark Jacobs, Nancy Hanrahan (eds.). The Blackwell Companion to the Sociology of Culture. Oxford: Blackwell, 2004. Р. 131–144.

Hennion A. Listen! / A. Hennion // Music and Arts in Action. 2008. Vol. 1. No 1. Р. 36–45.

Lahire B. From the habitus to an individual heritage of dispositions. Towards a sociology at the level of the individual / Bernard Lahire // Poetics. 2003. No 31. Р. 329–355.

Lahire B. The Plural Actor / Bernard Lahire – Cambridge: Polity, 2011.

Peterson R.A. Changing highbrow taste: From snob to omnivore / R.A. Peterson, R. M. Kern // American Sociological Review. 1996. No 61(5). Р. 900–907.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-03-12

Номер

Розділ

Соціологія