СЕКСИЗМ У КОМП’ЮТЕРНИХ ІГРАХ

Автор(и)

  • М. Е. Кругляк Державний університет «Житомирська політехніка», Ukraine
  • В. В. Петрожалко Державний університет «Житомирська політехніка», Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.20535/2308-5053.2019.4(44).199340

Ключові слова:

сексизм, геймергейт, об’єктивація тіла, гендер, кіберпростір, комп’ютерні ігри, геймер

Анотація

У статті продемонстровано приклади сексизму в сучасних комп’ютерних іграх. Автори розглядають це явище як закономірне. Воно виникло в 1980-ті роки, коли основним споживачем комп’ютерних ігор стали чоловіки. Таким чином, кіберпростір перетворився на «закриту територію», де власники компаній – чоловіки сплачували програмістам-чоловікам гроші на створення комп’ютерних ігор для чоловіків. У ХХІ столітті ситуація кардинально змінилася: майже половина сучасних геймерів – це жінки, серед розробників відеопродукції та власників компаній також є багато жінок, однак підхід до зображення персонажів в іграх залишається незмінним.

Автори наголошують на значенні діяльності канадсько-американської блогерки Аніти Саркісян, яка однією з перших поставила питання про сексизм у відеоіграх у 2012 році. Активна діяльність феміністки спричинила цілу дискусію не лише в середовищі геймерів. Атаки на життя Аніти Саркісян та численні погрози, які надходили на її адресу, привернули увагу Організації Об’єднаних Націй.

Найгучнішим сексистським скандалом у кіберпросторі став так званий «геймергейт» (2014 р.). Програмістка Зої Куїнн та її послідовниці стали жертвами цькування з боку колег та чоловіків-геймерів. У результаті реакції ЗМІ на геймергейт та активну громадську діяльність Аніти Саркісян міжнародне співтовариство звернуло увагу на сексизм у відеоіграх. Розробники комп’ютерних програм, попри додаткові матеріальні витрати, стали додавати більше жіночих персонажів в ігри, частіше зображувати жінок як позитивних героїнь із реальними пропорціями тіла та у відповідному до ситуації одязі. Комітет міністрів Ради Європи прийняв Рекомендацію про попередження й припинення сексизму (2019), представив відео- і веб-сторінку ініціативи щодо викорінення сексизму з хештегом #стопсексизм та слоганом «Сексизм: Бачити. Називати. Викорінювати».

 

Біографії авторів

М. Е. Кругляк, Державний університет «Житомирська політехніка»

кандидат історичних наук, доцент кафедри гуманітарних і соціальних наук

В. В. Петрожалко, Державний університет «Житомирська політехніка»

студент ІІ курсу факультету бізнесу та сфери обслуговування

Посилання

Татаркова Д. Почему в видеоиграх так много сексизма и что с этим делать. URL: https://www.wonderzine.com/wonderzine/entertainment/games/202433-sexism-lies-and-videogames (дата звернення: 31.10.2019).

Новые действия Совета Европы против сексизма. URL: https://www.coe.int/ru/web/portal/-/new- council-of-europe-action-against-sexism (дата звернення: 31.10.2019).

Bróna Nic Giolla Easpaig. An exploratory study of sexism in online gaming communities: mapping contested digital terrain. Community Psychology in Global Perspective. 2018. Vol. 4. Issue 2. P. 119–135.

Filipovic J. Anita Sarkeesian Is Fighting to Make the Web Less Awful for Women – And Getting Death Threats in the Process. URL: https://www.cosmopolitan.com/career/a39908/anita-sarkeesian-internets-most-fascinating/ (дата звернення: 31.10.2019).

Kolhatkar S. The Gaming Industry’s Greatest Adversary Is Just Getting Started. URL: https://www.bloomberg.com/news/articles/2014-11-26/anita-sarkeesian-battles-sexism-in-games-gamergate-harassment (дата звернення: 31.10.2019).

Moore O. Woman’s call to end video game misogyny sparks vicious online attacks. URL: https://www.theglobeandmail.com/news/world/womans-call-to-end-video-game-misogyny-sparks-vicious-online-attacks/article4405585/ (дата звернення: 31.10.2019).

Rivas J. Watch Anita Sarkeesian Deconstruct Sexism in Gaming. URL: https://www.colorlines.com/articles/watch-anita-sarkeesian-deconstruct-sexism-gaming (дата звернення: 31.10.2019).

Robertson A. Trolls drive Anita Sarkeesian out of her house to prove misogyny does not exist. URL: https://www.theverge.com/2014/8/27/6075179/anita-sarkeesian-says-she-was-driven-out-of-house-by-threats (дата звернення: 31.10.2019)

Сонькин В., Страховская О. Девы в беде. Анита Саркисян четыре года боролась с сексизмом в видеоиграх, а сторонники Трампа – с ней. URL: https://meduza.io/feature/2017/05/19/devy-v-bede (дата звернення: 31.10.2019).

Tropes vs. Women in Video Games. URL: https://www.kickstarter.com/projects/566429325/tropes-vs- women-in-video-games/ (дата звернення: 31.10.2019).

Silverstein J. 'I am afraid for my safety': California woman has 20 police sent to former home in Portland as part of Gamergate harassment campaign. URL: https://www.nydailynews.com/news/national/ gamergate-prank-sends-20-officers-woman-home-article-1.2065545 (дата звернення: 31.10.2019).

Sinclair B. Women increasing representation among US gamers – ESA. URL: https:// www.gamesindustry.biz/articles/2014-04-24-women-increasing-representation-among-us-gamers- esa (дата звернення: 31.10.2019).

Sony запретила сексуальных женщин в играх PlayStation. URL: https://www.ferra.ru/news/games/sony-zapretila-seksualnykh-zhenshin-v-igrakh-playstation-17-04-2019.htm.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-11-04

Номер

Розділ

Соціологія