О балансе фундаментальной и прикладной подготовки в инженерном образовании как о факторе инновационного развития

С. В. Костюкевич, И. В. Котляров, Н. И Яковлева

Анотація


У статті досліджується дисбаланс між теоретичною і практичною підготовкою в технічних університетах Росії i Білорусі. Автори припустили, що даний дисбаланс міг бути слідством різких змін в структурі навчального плану, які могли статися у другій половині 20 століття. Порівняльний аналіз навчального плану 1958-59 рр. з навчальним планом 2011-12 рр. підтвердив гіпотезу авторів. З огляду на той факт, що в СРСР і в сучасній Росії і в Білорусі, навчальні плани технічних вузів були і залишаються стандартизованими (вузи використовують типовий навчальний план), є підстави вважати, що технічні університети обох країн мають величезну диспропорцію на користь теорії в їх навчальних планах. Автори вважають, що дана диспропорція повинна бути усунена, в іншому випадку, вона буде перешкоджати інноваційному творчості студентів-інженерів і технологічного розвитку обох країн.

Ключові слова


теоретична підготовка; практична підготовка; сучасна західна інноваційна стратегія

Повний текст:

PDF (Русский)

Посилання


Шаттенберг С. Инженеры Сталина. Жизнь между техникой и террором в 1930-е годы. — М., Российская политическая энциклопедия (РОССПЭН), 2011. Перевод с немецкого В.А. Брун-Цехового, Л.Ю. Пантиной. Режим доступа: http://www.rulit.me/books/inzhenery-stalina-zhizn-mezhdu-tehnikoj-i-terrorom-v-1930-e-gody-read-304681-1.html

Тимошенко С.П. Инженерное образование в России. - ПРОИЗВОДСТВЕННО-ИЗДАТЕЛЬСКИЙ КОМБИНАТ ВИНИТИ, Люберцы, 1997. Перевод с английского В.И.Иванова-Дятлова. Режим доступа: http://www.emomi.com/download/timoshenko_obrasovanie/

Инженерное образование сегодня: проблемы и тенденции. Интервью президента МГТУ им. Н.Э. Баумана, академика РАН И.Б. Федорова главному редактору журнала «Alma mater» (Вестник высшей школы) Л.Г. Тюриной. Режим доступа: http://www.almavest.ru/ru/favorite/2012/04/26/299/

Взаимосвязь науки, высшего образования и производства в условиях ускорения научно-технического прогресса (Материалы «Круглого стола») // Вопросы философии. – 1986. - № 1. - С. 95-110.

О внешнем и внутреннем или о судьбах реформ в высшей школе (беседа с первым заместителем министра общего и профессионального образования РФ, профессором В. Шадриковы, 1998 г.) // Alma mater - № 8 – 2004 – с. 13-18.

Белоцерковский О. О Физтехе, о времени и чуть-чуть о себе // Alma mater , № 9, 2005, с. 31 - 35

Madgett Paul, Belanger Charles H. and Mount Joan. Clusters, Innovation and Tertiary Education / Madgett Paul, Belanger Charles H. and Mount Joan//Tertiary Education and Management. – 2005. - Volume 11, Number 4. - Page 337-354.

Klochikhin, Evgeny A. Nanotechnology policy in Russia: Can an emerging technology push a country onto a new development trajectory? DRUID Society Conference 2011. Copenhagen Business School, Denmark, June, 2011. Retrieved:htp://druid8.sit.aau.dk/accjapers/abvkymhe8gq4y0fk914pogy66843.pdf (accessed 25 April, 2013).

Sachi Hatakenaka. University-Industry Partnerships Reconsidered: MIT, Cambridge, and Tokyo // International Higher Education. The Boston College Center for International Higher Education. Number 39. Spring 2005. Page 14-17.

Engineering Research in Irish Economic Development. The Paper prepared by a Taskforce of the Irish Academy of Engineering. December 2010. Irish Academy of Engineering: 22 Clyde Road, Ballsbridge, Dublin 4. T: +353 1 665 1337. E: Access: academy@engineersireland.ie.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.