DOI: https://doi.org/10.20535/2308-5053.2012.3(15).33720

МЕХАНІЗМИ ВПЛИВУ ТА МАНІПУЛЯЦІЇ В МОДІ

О. В. Романовська, Я. І. Драчук

Анотація


В статті розглядається проблема впливу механізмів моди на індивідів та споживацьку поведінку. Механізми моди являють собою процес створення, поширення, циркуляції та донесення до споживачів певної інформації, таким чином створюючи комунікативний процес між двома сторонами модної індустрії – творцями моди та її покупцями. Специфіка цих механізмів виявляється у глибинному впливі на свідомість та підсвідомість людей. Тому в такому процесі, часто мають місце маніпулятивні впливи, які націлені на формування бажання та потреби бути на модній хвилі свого часу.

Ключові слова


мода; модна поведінка; механізми моди; маніпуляції; вплив; модний зразок; індустрія моди; модне споживання; суспільство споживання

Повний текст:

PDF

Посилання


Гофман А.Б. «Мода і люди. Нова теорія моди і модної поведінки». 3-є. вид. - СПб. Пітер, 2004, 208 с.

Кара-Мурза С.Г. «Маніпуляція свідомістю», вид. «Ексмо», Москва, 2009, 834 с.

Новітній філософський словник / Уклад. А.А. Грицанов. - Мн: Вид. В.М. Скакун, 1998. - 896 с.

Філософський тлумачний словник «Євразійська мудрість від А до Я». Вид-во «Создік-Словник», Алмати, 2002, 447 с.