ФОРМУВАННЯ ТА РОЗВИТОК ІДЕОЛОГІЇ ТОП-МЕНЕДЖЕРІВ ВЕЛИКОГО БІЗНЕСУ (ОГЛЯД ТЕОРЕТИКО-ПРИКЛАДНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ)

Автор(и)

  • О. А. Рахманов Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.20535/2308-5053.2013.2(18).33203

Ключові слова:

топ-менеджери, власники, менеджеральна ідеологія, цінності

Анотація

Стаття присвячена аналізу теоретико-прикладних досліджень ідеології топ-менеджерів у процесі розвитку капіталізму. В роботі розглянуто формування та розвиток менеджеральної ідеології. Ця ідеологія представляє топ-менеджера як організатора економічного процесу, який приносить користь усьому суспільству. Ключовими цінностями вищих управлінців є кар’єрний ріст по ієрархічній драбині. Це виробляє своєрідну етику соціабельності, коли ціняться людські відносини в процесі виробництва, узгодження своїх рішень з колегами, стриманість та скромність.

Біографія автора

О. А. Рахманов, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

кандидат соціологічних наук, доцент кафедри політології і соціології

Посилання

Berle A.A. The Modern Corporation and Private Property / A.A. Berle, G.C. Means. – New Brunswick, New Jersey : Transaction Publishers, 1991. – 380 p.

Berle A. The 20th century capitalist revolution / A. Berle. – N.Y.: Harcourt, Brace, 1954. – 192 p.

Berle A. Power without property. A new development in American political economy / A. Berle. – N.Y.: Harcourt, Brace, 1959. – 184 p.

Bowen H.R. Social Responsibilities of the Businessman / H.R. Bowen. – N.Y. : Harper and Borthers, 1953. – 276 р.

Плакасов Т.О. Эффективность инструментов корпоративной социальной ответственности : автореф. дис. на соискание уч. степени кандидата экон. наук : специальность 08.00.05 (1) – экономика и управление народным хазяйством (менеджмент) / Тарас Олегович Плакасов. – М., 2012. – 22 с.

Sutton F.X. The American business creed / F.X. Sutton, S.E. Harris., C. Kaysen., J. Tobin]. – Cambridge, Mass. : Harvard univ. press, 1956. – 414 p.

Вебер М. Протестантська етика і дух капіталізму / М. Вебер; пер. з нім. О. Погорілого. – К. : Основи, 1994.– 261 с.

Winter J.A. Elective affinities between religious beliefs and ideologies of management in two eras / J.A. Winter // Amer. J. of sociology. – 1974. – Vol. 79, № 5. – Р. 1134–1150.

Nichols T. Ownership, Control and Ideology, An Inquiry into Certain Aspects of Modern Business Ideology / T. Nichols. – London : George Allen and Unwin; 1969. – 272 p.

Ralston D.A. The impact of national culture and economic ideology on managerial work values : a study of the United States, Russia, Japan, and China / D.A. Ralston, D.H. Holt, R.H. Terpstra, Yu Kai-Cheng // Journal of international business studies. – 1997. – Vol. 28, № 1. – P. 177–207.

Fernando M. Ethical ideologies of senior Australian managers: an empirical study / M. Fernando, S. Dharmage, S. Almeida // Journal of Business Ethics. – 2008. – Vol. 82, Issue 1. – Р. 145–155.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Соціологія