ІДЕОЛОГІЯ ВЛАСНИКІВ КРУПНОГО КАПІТАЛУ: ДОСВІД ТЕОРЕТИЧНО-ПРИКЛАДНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ

Автор(и)

  • О. А. Рахманов Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.20535/2308-5053.2011.4(12).124996

Ключові слова:

власники крупного капіталу, ідеологія

Анотація

Стаття присвячена аналізу теоретично-прикладних досліджень ідеології великих власників у процесі розвитку капіталізму. У класичних дослідженнях визначальними чинниками ідеології великих власників вважалися економічний (К.Маркс), статусний (Т.Веблен) та релігійний (М.Вебер).  У сучасних дослідженнях ідеологія капіталістів постає як специфічна форма реакції на стан «напруженості ролевих функцій» крупних бізнесменів, яка інтегрує їхню підприємницьку роль із зростаючими соціальними вимогами з боку суспільства. Індивідуалістична сутність бізнесменів- власників поступово змінюється на ширші соціальні ініціативи.

Біографія автора

О. А. Рахманов, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

кандидат соціологічних наук, доцент кафедри політології та соціології Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Посилання

Маркс К. Сочинения (2-е издание) / К. Маркс, Ф. Энгельс. – Том 23 (“Капитал”, том первый). – М. : Издательство политической литературы, 1960. – 920 с.

Маркс К. Сочинения (2-е издание) / К. Маркс, Ф. Энгельс. – Том 25, часть I (“Капитал”, том третий. Часть первая (главы I — XXVIII)). – М. : Издательство политической литературы, 1961. – 554 с.

Веблен Т. Теория праздного класса / Т. Веблен; пер. с англ., вступ. ст. С.Г. Сорокиной; Общ. ред. В.В. Мотылева. – М. : Прогресс, 1984. – 367 с.

Вебер М. Протестантська етика і дух капіталізму / М. Вебер ; пер. з нім. О. Погорілого. – К. : Основи, 1994.– 261 с.

Sutton F.X. The American business creed / F.X. Sutton, S.E. Harris, C. Kaysen, J. Tobin. – Cambridge, Mass. : Harvard univ. press, 1956. – 414 p.

Seider M.S. American Big Business Ideology: A Content Analysis of Executive Speeches / Maynard S. Seider // American Sociological Review. – 1974. – Vol. 39, No 6. – P. 802–815.

Nichols T. Ownership, Control and Ideology, An Inquiry into Certain Aspects of Modern Business Ideology / T. Nichols. – London : George Allen and Unwin; 1969. – 272 p.

Barton A.Н. Determinants of Economic Attitudes in the American Business Elite / A.Н. Barton // American Journal of Sociology. – 1985. – Vol. 91, Issue 1. – Р. 54–87.

Burris V. The Myth of Old Money Liberalism: The Politics of the «Forbes» 400 Richest Americans / V. Burris // Social Problems. – 2000. –Vol. 47, No 3. – Р. 360–378.

Эпштейн С. Бюрократизация бизнеса США / С. Эпштейн // Мировая экономика и международные отношения. – 1977. – No 5. – С. 125–133.

Hartmann H. Authority and organization in German Management / H. Hartmann. – Princeton: Princeton University Press, 1959. – 334 p.

Дєнков Д. Ахметов і Кo не підтримали західних мільйонерів [Електронний ресурс] / Д. Дєнков. – Режим доступу: http://www.epravda.com.ua/publications/2011/09/7/297317/.

##submission.downloads##

Опубліковано

2011-12-05

Номер

Розділ

Соціологія